Sportmassage

Een sportmassage is een massage die gericht is op het stimuleren van de doorbloeding van de spieren. Met een sportmassage zorgt u ervoor dat afvalstoffen in je spieren sneller worden afgevoerd. Daarmee bevordert u het herstel van uw spieren en lichaam

Waarom?

U kunt bijvoorbeeld enkele dagen voor- of enkele dagen na een flinke inspanning een sportmassage nemen. Ze werken preventief om blessures te voorkomen. Als u al last heeft van een blessure, dan zorgt een sportmassage voor sneller herstel.

Werking?

Bij een sportmassage wordt stevig gemasseerd, waarbij bijvoorbeeld bindweefsel wordt losgemaakt en knopen uit je spieren worden gehaald. Daarvoor moet er diep in de spieren worden gemasseerd, wat soms niet prettig aanvoelt. Bedenk dan dat u even door een zure appel heen moet bijten, voordat u zich beter gaat voelen. Uw lichaam geeft met deze pijn namelijk aan dat er iets niet goed zit en juist dat wordt door de sportmassage verholpen. Overigens zal de sportmasseuse altijd in de gaten houden of de massage niet te intens wordt.

Voordat de massage begint, zal de sportmasseuse met u bespreken waar u op dat moment behoefte aan heeft. U geeft aan wat u met de massage wilt bereiken en waar de focus van de massage moet komen te liggen. Bijvoorbeeld op uw benen, schouders, nek of rug.

Effect?

Een sportmassage verbetert de doorbloeding van uw spieren, waardoor afvalstoffen sneller worden afgevoerd. Daarmee wordt het herstel van uw lichaam bevordert en voorkomt u blessures door overbelasting van uw spieren.

Doordat een sportmassage vrij stevig is, is deze niet geschikt vlak voor of na een grote inspanning. Daarmee zou u uw spieren namelijk teveel belasten en zult u er eerder nadeel van ondervinden dan er voordeel van hebben. Als u zich wilt laten masseren vlak voordat u een grote inspanning gaat leveren, kies dan altijd voor een massage die de spieren niet al te zeer belast. De sportmasseuse zal u hier ook naar vragen en haar massage daar op aanpassen.

Voordelen

Doordat de massage ervoor zorgt dat afvalstoffen in uw lichaam beter worden afgevoerd, helpt u uw lichaam om sneller te herstellen. Bovendien voorkomt u met een sportmassage overbelasting van uw spieren en dus blessures. U kunt een sportmassage ook gebruiken om uw spieren te activeren, bijvoorbeeld aan het begin van een trainingstraject of als u een tijdje niets gedaan heeft. Een sportmassage kan dus zowel preventief, pro-actief en reactief worden ingezet. Laat de naam u overigens niet op een verkeerd spoor zetten, want ook als niet-sporter heeft u zeker baat bij een sportmassage.

U kunt kiezen uit 3 mogelijkheden (afhankelijk van uw klachten of wensen):
Deelmassage 30 minuten:
– Rug, nek, schouder
– Voor-en binnenkant been
– Bil en achterkant been
– Schoudergordel (schouder, nek, borst);
– Arm.


Deelmassage 45 minuten:
– Voor- en binnenkant beide benen
– Bil en achterkant beide benen
– Schouder en beide armen

Deelmassage 60 minuten:
– Lichaamsmassage (Rug, nek, schouder, borst, armen en benen)

Schuiven naar boven